Zastanawiałeś się kiedyś czy Instagram jest odpowiednim miejscem do promowania Twojej marki? Tak! Oto dlaczego powinieneś używać Instagrama w celach biznesowych, bez wzglądu na to, w jakiej branży pracujesz.
Ponad 25 milionów kont biznesowych. 7 miliardów dolarów wydanych na reklamę w 2019 roku. Liczby jasno pokazują, że marki inwestują w reklamę na Instagramie.
Niestety dalej znajdują się marki, które pozostają na uboczy poprzez niesłuszne przekonanie, że nie mają nic czym mogliby podzielić się z odbiorcami. Niezależnie od tego w jakiej branży działa Twoja firma – jest dla Ciebie miejsce na Instagramie! Wystarczy kreatywność oraz obranie przemyślanej strategii.
Poznaj 9 powodów, dla których powinieneś korzystać z Instagrama dla firm
1. Klienci tego oczekują
Potencjalni klienci zainteresowani Twoją ofertą będą szukać Twojej firmy w mediach społecznościowych. Jednym z najpopularniejszych portali używanych w tym celu jest Instagram. Będą oni próbowali wyszukać Twoją firmę za pomocą nazwy lub hashtagów odnoszących się do Twojej firmy, branży lub lokalizacji. Nie znalezienie Ciebie może być dla nich negatywnym sygnałem. Nie chodzi o to byś non stop siedział na Instagramie. Najlepszą praktyką jest stworzenie profilu, który posiada nazwę firmy, dane kontaktowe oraz kilka reprezentacyjnych postów. Jest to zdecydowanie lepsze niż puste wyszukiwanie, które w najgorszym wypadku może doprowadzić zainteresowanego do konkurencji.
2. Jest to sygnał zaufania
Posiadanie konta na Instagramie (zwłaszcza zweryfikowanego) to sygnał, że Twoja firma jest renomowana, prawdziwa i przejrzysta. Jeżeli Twój biznes skupia się opiera się głównie na działalności internetowej – każde kolejne konto, dzięki któremu można poznać Twoją firmę jest na wagę złota.
3. Twoi klienci mogą Cię oznaczyć
Jeżeli klientowi wyjątkowo spodoba się Twój produkt lub usługa może podzielić się tym w sieci. Recenzja oraz zdjęcia, które upubliczni na pewno zostanie pozytywnie odebrane przez osoby, do których dotrze ten materiał. Wszystko komplikuje się w momencie, w którym nie masz konta na Instagramie. Wtedy klient nie będzie w stanie Cię oznaczyć, a to stracona szansa.
4. Możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi
Instagram daje możliwość udostępniania zdjęć oraz filmów połączonych bezpośrednio z Twoją stroną. Aby skorzystać z tej funkcji, należy utworzyć katalog produktów z Twojej strony na Facebooku (to stąd Instagram pobiera informacje o produktach). Instagram kieruje ruch z powrotem do Twojej witryny.
5. Twoja konkurencja jest na Instagramie
Jeśli nie posiadasz konta na Instagramie, Twoja konkurencja ma przewagę! Nie pozwól na to, aby branżowi rywale przejęli Twoich klientów.
6. Networking
Instagram jest użytecznym narzędziem sieciowym. Za jego pomogą możesz zostawiać polubienia, komentować oraz wysyłać wiadomości do podobnych firm lub osób prywatnych i tworzyć z nimi sensowne interakcje. Jeżeli w przyszłości chciałbyś dotrzeć do nich w realnym świecie – istnieje duża szansa, że będą Cię już kojarzyć.
7. Współpraca
Często zdarza się, że osoby poszukujące pracy w nowej firmie lub dla nowej firmy, chcą wiedzieć jak to jest naprawdę. Przejrzysty wgląd w zakulisowe chwile na Instagramie (i w pozostałych mediach społecznościowych) pozwala im poznać Twoją firmę bliżej.