Koszyk
Rozowy z Paczkami Zdjecie Wypieki Wyprzedaz Instagram Post

Algorytmy mediów społecznościowych – poznaj zasadę działania

Dzięki nam dowiesz się jak działają algorytmy na takich platformach jak Instagram, YouTube, TikTok ii Facebook. 

A więc – jak to działa?

Marketerzy często wyszukują influencerów na platformach mediów społecznościowych po największym zasięgu. Wpływowe osoby przynoszą ogromne możliwości. Przynoszą oni dużą liczbę odbiorców oraz generują zyski. 

4 najlepsze platformy do marketingu influencerowego

Tutaj raczej nikogo nie zaskoczymy. Na pierwszym miejscu z miażdżącą przewagą widnieje Instagram. Kolejno YouTube, TikTok oraz Facebook. Każdy odnosi korzyści – influencerzy chcą dowiedzieć się jak działają algorytmy, aby móc przyciągać na swój profil większe grono odbiorców, a marketerzy już myślą o tworzeniu chwytliwych treści na te platformy.

INSTAGRAM

11 1024x472 1

Od 2016 roku Instagram zrezygnował z używania odwróconej chronologii. Od tego czasu wszystkie posty na profilu użytkownika są uporządkowane zgodnie z sygnałami rankingowymi algorytmu Instagrama. 

Według Centrum Pomocy na Instagramie:

“Technologia Instagramu korzysta z różnych sposobów lub sygnałów do ustalania kolejności postów w Aktualnościach. Sygnały te pomagają w określeniu kolejności w Aktualnościach i mogą obejmować:

  • prawdopodobieństwo, że dana treść Cię zainteresuje;
  • datę udostępnienia posta;
  • poprzednie interakcje z osobą publikującą.”

Kluczowym sygnałem jest trafność. Dlaczego? Ponieważ użytkownicy Instagrama są bardziej zainteresowani treścią. Zdecydowanie zbyt mała liczba marketerów szuka wpływowych użytkowników w skali mikro i średniej. Zamiast tego skupiają się oni na celebrytach posiadających jak największe zasięgi, niezależnie od tego do jakiej grupy odbiorców kierują oni swoje treści.

Kolejnym ważnym aspektem jest częstotliwość publikacji. Jednak wciąż zbyt wielu marketerów angażuje influencerów do tworzenia pojedynczego posta w trakcie kampanii, zamiast budowania długoterminowych relacji z marką. Zamiast influencerów, którzy będą generować serię postów polecających ich markę na bieżąco i przynosić zyski, mają oni jeden post, który szybko stanie się niewidoczny pośród ogromnej ilości reklam na profilach influencerów. 

Sprawdź także jak angażujące są posty influencera. Czy zachęcają one do interakcji i udostępniania? 

Tak więc – należy zwracać uwagę nie tylko na zasięgi Influencerów, lecz przede wszystkim na stosowane przez nich praktyki zachęcające odbiorców do zainteresowania się marką. Pamiętaj, aby unikać wszelkiego rodzaju oszustw oraz botów, aby zawyżać swoje statystyki.

YOUTUBE

44

Czego możemy się nauczyć zagłębiając się w tajniki algorytmu YouTube? Osoby mające zasięgi na YouTube muszą tworzyć dobrej jakości treści na możliwe do znalezienia tematy. Dlaczego? Wszystko za sprawą popularności YouTube. Jest to obecnie jedna z najczęściej używanych wyszukiwarek. Użytkownicy odwiedzają witrynę w poszukiwaniu filmów na różne tematy. Ci widzowie niekoniecznie szukają filmu konkretnego influencera, ale odkryją go, jeśli zajmuje on dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania YouTube lub w sugerowanych filmach.

Trendy Google. Domyślne wyniki w Trendach Google pokazują zainteresowanie wyszukiwanym hasłem lub zdaniem. Jeśli klikniesz kartę “wyszukiwarka internetowa” menu pokaże Ci, że jedną z opcji jest “wyszukiwanie w YouTube”. W ten sposób influencerzy mogą wykorzystać popularne obecnie wyszukiwania do określenia swoich strategii dotyczących treści. Dowiedzieliśmy się, że na całym świecie zainteresowanie słowem “uroda” było o 31% większe, niż słowem “moda”.

Algorytm YouTube nie ma możliwości obejrzenia Twoich filmów, dlatego zadbaj o optymalizację metadanych ( w tym tytuły, tagi i opisy). Pamiętaj także o tym, że Influencerzy powinni tworzyć zestawy filmów jako długie playlisty, aby prezentowane na ich kanale treści użytkownicy oglądali razem. Dodanie filmów do playlisty umożliwia polecanie innych filmów z tej playlisty, gdy ktoś ogląda film z kolejki. YouTube może wykorzystać te informacje do zmiany sposobu prezentowania lub wyszukiwania filmów.

TIKTOK

22

Według TikTok’a:

“Rekomendacje opierają się na wielu czynnikach, w tym:

  • Interakcje użytkowników, takie jak filmy, które lubisz lub udostępniasz, obserwowane konta, publikowane przez Ciebie komentarze i tworzone przez Ciebie treści,
  • Informacje o filmie, które mogą obejmować szczegóły, takie jak napisy, dźwięki, hasztagi,
  • Ustawienia urządzenia i konta, takie jak preferowany język, kraj i typ urządzenia. Te czynniki są uwzględniane, aby upewnić się, że system jest zoptymalizowany pod kątem wydajności, ale otrzymują one mniejszą wagę w systemie rekomendacji w porównaniu z innymi punktami danych, które mierzymy, ponieważ użytkownicy nie wyrażają ich aktywnie jako preferencje.”

Dla wielu firm TikTok stanowi świetne źródło do zarobienia większej ilości pieniędzy lub stanowi konkurencyjne zagrożenie dla rozwoju ich własnych platform mediów społecznościowych. 

FACEBOOK

33

Ostatnia duża zmiana w algorytmie Facebooka miała miejsce w styczniu 2018 roku. W swoim poście na platformie Facebook Mark Zuckerberg ogłosił:

“Zmieniam cel, jaki stawiam naszym zespołom ds. Produktów, z koncentrowania się na pomocy w znajdowaniu odpowiednich treści na pomaganie w bardziej znaczących interakcjach społecznych”.

Dodał także:  „Pierwsze zmiany, które zobaczysz, pojawią się w kanale aktualności, gdzie możesz spodziewać się więcej informacji od znajomych, rodziny i grup. Gdy to wprowadzimy, zobaczysz mniej treści publicznych, takich jak posty od firm, marek i mediów. A publiczna treść, którą widzisz częściej, będzie zgodna z tym samym standardem – powinna zachęcać do znaczących interakcji między ludźmi ”.

To wyjaśnia dlaczego tak niewielu uważa, że Facebook jest dobrym miejscem na zarobienie większych pieniędzy. 

Podsumowanie

Są to tylko niektóre ze strategicznych spostrzeżeń, które pod uwagę powinni wziąć wszyscy zainteresowani algorytmami mediów społecznościowych. Wyraźnie widać przewagę Instagrama oraz YouTube nad pozostałymi serwisami. To właśnie one są najlepszym miejscem na Influencer marketing!  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szybka realizacja

Zlecenie realizujemy prawie natychmiastowo!

Łatwe zamówienie

Wystarczy, że podasz nam adres dla którego mamy wykonać usługę!

Globalna firma

Obsługujemy klientów z całego świata

Bezpieczne płatności

Płatności na naszej stronie są zweryfikowane oraz bezpieczne.