Facebook to największa platforma społecznościowa na świecie. Każdego dnia korzystają z niego miliony ludzi. Jest to również doskonałe miejsce do prowadzenia działań marketingowych i zwiększania liczby odbiorców. Dzięki stronie na Facebooku można w łatwy sposób śledzić rozwój firmy, marki lub strony osobistej, bez konieczności rejestrowania się w innym serwisie. Jeśli jeszcze nie korzystasz z Facebooka, możesz nie wiedzieć, jak wiele korzyści może on przynieść Twojej firmie. W naszych wpisach na blogu omawiamy różne zastosowania Facebooka (np. zobacz ten wpis o tym, jak wykorzystać Facebooka do zdobycia nowych zwolenników), ale jeśli szukasz bardziej szczegółowych informacji o tym, co strona na Facebooku może zrobić dla Twojej marki, czytaj dalej!
Co to jest strona na Facebooku?
Strony na Facebooku to miejsce, w którym możesz dzielić się informacjami o swojej marce, produktach lub usługach. Możesz także wykorzystać ją do nawiązywania kontaktów z klientami i tworzenia społeczności wokół swojej marki. Strony na Facebooku są oddzielone od profilu osobistego, na którym można publikować zdjęcia i statusy. Można zdecydować, czy chce się mieć stronę osobistą czy firmową. Po założeniu strony firmowej staje się ona automatycznie publiczna, natomiast stronę prywatną trzeba ręcznie uczynić prywatną.
Jak założyć stronę firmową na Facebooku
Jeśli masz już stronę na Facebooku dla jednej ze swoich marek, możesz łatwo założyć stronę dla innych firm. Aby to zrobić, zaloguj się do swojego konta na Facebooku i kliknij na rozwijane menu z napisem “Strony”. Wybierz nazwę firmy, którą chcesz nadać nowej stronie, i kliknij przycisk “Utwórz”. Teraz możesz dodać własną nazwę, wybrać zdjęcie profilowe i inne ustawienia strony. Jeśli nie masz jeszcze konta na Facebooku, możesz założyć nowe konto. Następnie należy wybrać rodzaj firmy, którą chce się reprezentować. Strony na Facebooku mogą reprezentować firmy różnej wielkości, więc wybierz kategorię, która najlepiej odzwierciedla Twoją działalność. Po wybraniu kategorii kliknij przycisk “Dalej”. Teraz możesz utworzyć nową stronę lub wykorzystać istniejącą stronę jako swoją stronę. Jeśli masz już istniejącą stronę, którą chcesz wykorzystać jako swoją nową stronę firmową, po prostu wybierz ją, a następnie kliknij “Dalej”.
Co strona na Facebooku może zrobić dla firmy
– Zwiększona świadomość marki Jeśli kiedykolwiek spojrzałeś na rankingi Google swojej strony internetowej, prawdopodobnie zauważyłeś, że wiele z czołowych pozycji znajduje się tuż pod wynikami wyszukiwania na Facebooku. Dzieje się tak dlatego, że użytkownicy Facebooka często klikają na te pozycje, ponieważ szukają czegoś związanego z wymienionymi tematami. Strony na Facebooku umożliwiają wyświetlanie informacji w formacie, który użytkownicy mogą wykorzystać do znalezienia strony. – Większy zasięg Użytkownicy Facebooka często nawiązują bardziej osobisty kontakt z markami, które widzą na platformie, ponieważ mogą wchodzić z nimi w interakcje na bardziej osobistym poziomie. Ponadto, użytkownicy często komentują, lubią i udostępniają informacje o markach, z którymi wchodzą w interakcje na bardziej osobistym poziomie. Strony na Facebooku mogą pomóc Ci zwiększyć zasięg poprzez zamieszczanie treści, które są bardziej osobiste. – Większe zaangażowanie. Treści na Facebooku często bywają bardzo bezosobowe, a posty nie niosą ze sobą żadnych emocji. Na stronie można nadać treściom własny ton, wybierając kolor tekstu, rozmiar czcionki i inne opcje formatowania. To może pomóc Ci wyróżnić się z tłumu i sprawić, że Twoje treści zostaną zauważone przez znacznie szersze grono odbiorców. – Zwiększona sprzedaż. Badania pokazują, że 71% konsumentów ufa rekomendacjom przyjaciół i zwolenników marki bardziej niż tradycyjnym źródłom, takim jak recenzje i inne informacje online. Facebook może być świetną platformą do zwiększania sprzedaży, zwłaszcza jeśli oferujesz próbki lub kupony dla nowych klientów. Można dać im możliwość spróbowania produktu, a następnie poprosić o dokonanie zakupu.
Czy warto założyć stronę na Facebooku?
Chociaż strony na Facebooku to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z klientami i zwiększenie świadomości marki, być może warto rozważyć inne kanały marketingu cyfrowego, jeśli okaże się, że ruch z Facebooka jest niewielki. Aby określić, czy warto to zrobić, należy cofnąć się o krok i ocenić całą strategię marketingu cyfrowego. Jeśli Twoja strategia marketingu cyfrowego działa dobrze, Facebook może być tylko jej niewielką częścią. Facebook jest świetnym narzędziem, ale nie należy polegać na nim zbyt mocno jako na głównym źródle ruchu. Jeśli okaże się, że nie przynosi on pożądanego ruchu, należy rozważyć dostosowanie strategii w celu zwiększenia jego zasięgu.