Liczba reklamodawców korzystających z Facebook Marketplace rośnie i szybko staje się on kolejnym kanałem marketingowym na rynku, który może się opłacić.
Kiedy myślimy o serwisie Facebook Marketplace, pierwszą rzeczą, która przychodzi nam do głowy, jest internetowa wyprzedaż samochodów, w której sprzedawcy oferują swoje niepotrzebne rzeczy po obniżonej cenie.
Nie jest to jednak prawdą. Facebook Marketplace szybko wyłania się jako nowy kanał w krajobrazie marketingowym, który może zapewnić duży zwrot z inwestycji, jeśli zostanie właściwie wykorzystany.
CO TO JEST FACEBOOK MARKETPLACE?
Facebook Marketplace to sieć społecznościowa, w której konsumenci mogą wystawiać na sprzedaż przedmioty takie jak meble i odzież, a także samochody i mieszkania.
Zamiast ułatwiać transakcje, Facebook działa jako platforma marketingowa dla sprzedawców, pozostawiając warunki transakcji, takie jak cena i dostawa, w gestii kupującego i sprzedającego. Coraz częściej lokalne firmy również zaczynają wykorzystywać możliwości, jakie oferuje Facebook Marketplace.
JAKIE SĄ KORZYŚCI Z KORZYSTANIA Z FACEBOOK MARKETPLACE?
Nawet jeśli tylko 10% z 2 miliardów aktywnych użytkowników Facebooka korzysta z Facebook Marketplace, firma ma 200 milionów osób, do których może skierować swoje produkty i usługi, a z tych dwóch miliardów co miesiąc korzysta około 800 milionów osób w 70 różnych krajach.
Zbadaj rynek
Dzięki tak dużej liczbie odbiorców Facebook Marketplace jest idealnym miejscem do badania rynku. Aby dowiedzieć się, jaki jest obecnie największy popyt na Twój produkt, przetestuj wiele nagłówków ogłoszeń, opisów i alternatyw cenowych.
Czy słowo lub wyrażenie, którego używasz w komunikacji marketingowej, jest bardziej skuteczne niż to, którego używałeś wcześniej?
Testuj automatyzację marketingu
“Automatyzacja marketingu” to termin, który przeraża wielu menedżerów marketingu. Nie trzeba jednak postrzegać automatyzacji marketingu jako wielkiego, przerażającego potwora czającego się w ciemności. Facebook może pomóc Ci przetestować różne rodzaje automatyzacji marketingu, zapewniając zewnętrzną platformę, na której możesz dowiedzieć się, jak efektywnie wykorzystać je w Twojej firmie.
Co więcej, jeśli jesteś małą firmą, która dopiero zaczyna swoją działalność, Facebook udostępnia szereg zasobów, dzięki którym możesz zacząć korzystać z automatyzacji marketingu. Odwiedź naszą stronę poświęconą mediom społecznościowym, aby dowiedzieć się więcej o narzędziach dostępnych dla firm korzystających z mediów społecznościowych.
Możesz wykorzystać boty do udzielania niestandardowych odpowiedzi. Można to zrobić w prosty sposób, np. ustawiając automatyczną odpowiedź dla każdego kupującego, który prosi o informacje na temat Twoich produktów, lub samemu spróbować, tworząc chatbota, który będzie odpowiadał na najczęściej zadawane pytania. Facebook Marketplace daje Ci wyjątkową szansę na rozszerzenie działań marketingowych Twojej firmy.
CO MOGĘ SPRZEDAWAĆ NA FACEBOOK MARKETPLACE?
Gdy wystawiasz ofertę, strona od razu zapyta, czy oferujesz samochód, sprzedajesz produkt ogólny, czy wynajmujesz nieruchomość. Musisz też podać kategorię przedmiotów, która zawiera wiele różnych typów przedmiotów.
Warto pamiętać, że ludzie robiący zakupy w Facebook Marketplace najprawdopodobniej szukają świetnych okazji, a także chcą płacić gotówką za Twoje produkty.
Te dwie cechy Facebook Marketplace sprawiają, że jest to idealne miejsce dla lokalnych firm, które posiadają wiedzę z zakresu technologii cyfrowych i potrafią sprzedawać przedmioty zarówno online, jak i osobiście.
Warto również przeczytać informacje o zaufaniu i bezpieczeństwie Facebooka, aby uniknąć problemów podczas sprzedaży za pośrednictwem Facebook Marketplace.
JAK WYSTAWIAĆ PRZEDMIOTY NA FACEBOOK MARKETPLACE?
Sprzedaż przedmiotu na Facebook Marketplace to łatwy proces, który można przeprowadzić w czterech krokach:
- Kliknij Marketplace w lewej kolumnie News Feed.
- Kliknij + Sprzedaj coś .
- Wprowadź informacje o swoim przedmiocie.
- Kliknij Dodaj zdjęcia , aby przesłać zdjęcie przedmiotu z komputera, a następnie kliknij Opublikuj .
I voila, pomyślnie wystawiłeś swój pierwszy przedmiot!
FACEBOOK MARKETPLACE SELLING TIPS
- Przesyłaj obrazy wysokiej jakości — upewnij się, że kupujący dokładnie wiedzą, co kupują, nie pozostawiaj żadnych wątpliwości lub wahań i bądź szczery i uczciwy.
- Bądź dostępny — nie musisz być dostępny 24 godziny na dobę, ale daj kupującym możliwość skontaktowania się z Twoją firmą w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących przedmiotu.
- Szukaj poszukiwanych przedmiotów, aby znaleźć oczekujących kupujących – Facebook Marketplace jest wyjątkowy, ponieważ przedstawia środowisko, w którym kupujący chcą, aby sprzedawcy przyszli do nich, wyszukali w sekcji poszukiwanych przedmiotów Twoje produkty lub usługi i sprawdzili, czy są jacyś potencjalni klienci czekają na co oferujesz!
Twoja marka może wykorzystać nowy rynek Facebooka, aby dotrzeć do klientów i poszerzyć ich bazę, a także przetestować rzeczy, których wcześniej nie brała pod uwagę