5 kroków do zarządzania wieloma kontami w mediach społecznościowych
Oto pięć kroków, które możesz wykonać, aby pomóc w prowadzeniu każdego ze swoich kont.
1. Zaplanuj swoją strategię mediów społecznościowych
Jeśli prowadzisz wiele kont, przekonanie wszystkich do współpracy z Twoją firmą może być trudne. Możesz zagwarantować, że konsumenci będą mieli zawsze coś do naśladowania, opracowując plan mediów społecznościowych, który obejmuje zasady, procedury i przewodnik po stylach.
Nawet jeśli każdy klient ma inne cele, dobrze zaplanowany plan może pomóc wszystkim utrzymać się na właściwym torze i uniknąć odejścia od firmowego przesłania.
2. Użyj oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi
Zarządzanie kilkoma kontami na wielu platformach społecznościowych za pomocą tych samych materiałów może być trudne. Rozwiązanie? Skorzystaj z narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi, takich jak MassPlanner, które pomogą Ci uporządkować posty i interakcje w jednym miejscu.
Za pomocą jednego kliknięcia to narzędzie może pomóc w jednoczesnym rozsyłaniu materiałów na wiele kont w różnych sieciach.
3. Utwórz kalendarz redakcyjny
Kalendarze redakcyjne są pomocne w przekazywaniu kierunku i śledzeniu planu mediów społecznościowych. Można to osiągnąć za pomocą oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi.
Jest to kolejna doskonała metoda na utrzymanie porządku. Porządkuje wszystko w jednym miejscu i służy jako punkt odniesienia dla menedżerów mediów społecznościowych. Może również pomóc w ocenie mocnych stron i ograniczeń Twojej strategii publikowania w mediach społecznościowych.
4. Monitoruj aktywność w mediach społecznościowych i angażuj się
Śledzenie wzmianek i słów kluczowych ma ogromne znaczenie, zwłaszcza jeśli tworzysz konto związane z pomocą techniczną. Chcesz wiedzieć, czy klient potrzebuje pomocy lub czy jest jakiś popularny temat związany z Twoją firmą, który możesz poruszyć.
Nie chcesz, aby Twoje działania pokrywały się z działaniami Twoich współpracowników. Źle wygląda sytuacja, gdy firma odpowiada na coroczny post lub otrzymuje dwie odpowiedzi na zapytania.
5. Przeanalizuj swoją strategię mediów społecznościowych
Ważne jest, aby zbadać sukces kampanii w mediach społecznościowych i porównać go z ważnymi wskaźnikami mediów społecznościowych. Czy istnieje różnica w wynikach między niektórymi kontami? Jak można pomóc tym, którzy pozostają w tyle? Czy każde konto w jakiś sposób pomaga w promowaniu Twojej firmy?
Bez zbadania analityki platformy nie poznasz odpowiedzi na to pytanie. Opracuj swój plan i wykorzystaj marketing oparty na danych do zbadania wyników, aby zobaczyć, co działa i dostosować swoją strategię mediów społecznościowych w celu uzyskania najlepszych rezultatów.
Pomyśl, zanim założysz wiele kont
Mogą istnieć czynniki, dla których Twoja firma chciałaby mieć wiele kont w mediach społecznościowych, ale upewnij się, że robisz to z właściwych powodów.
Nie rób tego dlatego, że Twoja konkurencja już to ma lub dlatego, że uważasz się za największego gracza. Każda firma ma ograniczone zasoby i powinna jak najlepiej wykorzystać media społecznościowe, używając ich w mądry sposób.