1. Nudny opis lub brak opisu
W końcu ktoś odkrył Cię na Instagramie i postanowił sprawdzić Twój profil. Masz tylko kilka sekund, aby wzbudzić jego zainteresowanie. Odejdą, jeśli nie przyciągniesz ich uwagi w ciągu dwóch, trzech sekund. Pierwszą rzeczą, na którą zwrócą uwagę, jest Twój opis. Jaki jest więc sekret napisania idealnego opisu?
- Nie chodzi o Ciebie, ale o to, jak jednym zdaniem możesz pomóc swojej grupie docelowej.
- Nie jest nudny (spróbuj dołączyć przynajmniej kilka emotikonów)
- Zawiera wezwanie do działania, takie jak “odwiedź naszą witrynę/stronę lądowania/stronę sprzedaży”, które zachęca odwiedzających do przejścia na stronę internetową.
Najgorszy scenariusz to brak opisu. Sprawia to wrażenie, że nie traktujesz sprawy poważnie.
W biografii możesz umieścić tylko 150 znaków.
- Wykorzystaj je wszystkie.
- Bądź kreatywny.
- Bądź autentyczny.
- Bądź jednocześnie zabawny i poważny.
2. W Twoim BIO nie ma linku do kierowania ruchu do Twojej witryny
Bądźmy przez chwilę szczerzy.
Jeśli nie kierujesz ludzi do swojej witryny lub oferty
- Nie powiększasz listy e-mailowej
- Nie zdobywasz nowych klientów
- Nie zarabiasz żadnych pieniędzy.
- Nie rozwijasz swojego biznesu
Jest to z pewnością najczęstszy błąd, jaki można popełnić. Jedynym miejscem, w którym można umieścić link otwierający się w nowej karcie, jest Twoje BIO; wykorzystaj to!
Zamiast kierować ludzi do swojego bloga, sklepu lub strony sprzedażowej, zachęć ich do odwiedzenia strony docelowej. Tworzenie listy mailingowej powinno znaleźć się na szczycie listy Twoich priorytetów.
Upewnij się, że Twój link nie wygląda jak zwykły spam.
https://social-market.pl/sklep/ – dobry!
bit.ly/rwedfs – zły
3. Brak nowych treści
“Dlaczego każdego miesiąca masz tylko kilku followersów?” Jest to pytanie, które często mi się nasuwa. W większości przypadków, gdy przeglądam te konta, zamieszczają one zdjęcia 5-10 razy w miesiącu. Po czym ludzie stają się entuzjastyczni i zaczynają publikować zdjęcia trzy razy dziennie, potem raz na dwa dni, a następnie raz w tygodniu.
Sprawiasz wrażenie osoby nieprofesjonalnej, a Twoi zwolennicy stracą zainteresowanie Twoją osobą. Z tego powodu algorytmy Instagrama będą w przyszłości karać za zwiększanie widoczności wszystkich Twoich postów. Żegnajcie strony odkryć!
Rozwiązanie? Zdecyduj, czy chcesz publikować 1x czy 3x dziennie i trzymaj się tego!
4. Nieużywanie hashtagów lub tylko kilku z nich
Hashtagi są popularną funkcją Instagrama. Jeśli z nich nie korzystasz, tracisz wiele potencjalnej ekspozycji dla swojego konta. Każde zdjęcie lub fotografia na Instagramie może zawierać do 30 hashtagów. Większość osób popełnia błąd, nie używając żadnego z nich lub używając tylko kilku. W każdym swoim poście używaj 28-30