Dane z wielu jasno dowodzą tego, że największe przychody z zakupów online nadchodzą w sezonie świątecznym. Poznaj wskazówki dotyczące strategii reklamowej!
Nie dłużej niż dzień po Halloween jesteśmy zalewani grudniowymi produktami. Na półkach sklepowych roi się od śnieżnych kul, bałwanków, mikołajów oraz całej masy innych świątecznych dekoracji. Dni stają się coraz krótsze, usługodawcy są bardziej zapracowani, a każda firma z handlem detalicznym ma coś, co chętnie kupisz.
Kuszące jest czekanie do początku grudnia, aby rozpocząć strategię reklamową, ponieważ wciąż próbujemy dokończyć strategię jesienną lub po prostu robimy to w zgodzie z tradycją. Obecna pandemia pokazała nam, że okoliczności mogą zmieniać się z dnia na dzień. To właśnie dlatego należy już teraz stworzyć swoją strategię, zamiast przyjmować podejście “pożyjemy i zobaczymy”. Należy zastanowić się co możecie zrobić, aby się wyróżnić. I wiedzieć, o czym należy pamiętać, gdy zbliżamy się do nietypowego sezonu świątecznego, w którym panuje gęsta atmosfera niepewności.
Oto kilka sposobów na to, by ten rok był trochę inny.
Aktualnie ludzie spędzają w Internecie dużo więcej czasu niż przed rozpoczęciem pandemii. W końcu, co jeszcze można robić, gdy utkniesz w domu na kwarantannie lub będziesz pracować/uczyć się cały dzień. Co więcej ludzie starają się ograniczać kontakty w przestrzeni publicznej, a tym samym zwiększyła się sprzedaż internetowa. Nagle, w tym samym czasie, masz o wiele więcej niecierpliwych oczu na stronie koszyka niż rok temu.
Ludzie robią o wiele więcej zakupów online niż wcześniej. Można powiedzieć, że to z powodu zapotrzebowania na dopaminę oraz nowej koncepcji “zakupów z niepokojem” – niepokój przed tym, co przyniesie przyszłość i potrzeba zapewnienia komfortu w chwili obecnej.
Zachęcamy również klientów do dokończenia zakupów po Nowym Roku. Spowodowane jest to obawami dotyczącymi opóźnień związanych z COVID-19 w dostawach lub problemem z łańcuchem dostaw. Wszystko to potęgowane niepewnością co do przyszłości pandemii i tego, czy miejsca pracy pozostaną bezpieczne. Oznacza to, że zakupy mogą rozpocząć się wcześnie i faktycznie mogą zostać rozłożone na cały okres świąteczny. Ale morał tej historii jest taki: ludzie są online i kupują, więc musisz pokazać im swoją markę. I musisz zrobić to teraz!
Ludzie będą kupować online!
I nie ma sposobu, aby zagwarantować, że za trzy lub cztery miesiące, sklepy stacjonarne będą w stanie pozostać otwarte dla klientów (jak widzieliśmy kilka miesięcy temu). Jeśli pierwszy lockdown i spadek liczby osób dokonujących zakupów w sklepach stacjonarnych Cię zaskoczył – nie pozwól, aby to się powtórzyło. Zainwestuj już teraz w funkcję handlową na swojej stronie internetowej, lub przynajmniej zacznij wymieniać swoje produkty lub usługi w mediach społecznościowych takich jak Instagram lub Facebook. Upewnij się, że nie przegapisz dużej sprzedaży online i wszystkich swoich przychodów z zakupów.
Ostatnie badania pokazują, że pandemia zmieniła nasze zachowanie w Internecie. Poświęć trochę czasu, aby upewnić się, że Twoja strona jest tak samo pięknie zoptymalizowana dla całego ruchu przychodzącego.
Po co wydawać dwa razy więcej za tyle samo
Niezależnie od tego, ile wydajesz na reklamę, przygotuj się na to, że wydasz więcej – na przykład dwa razy więcej – przy takim samym zasięgu, liczbie wyświetleń, kliknięć i konwersji. Dlaczego? Ponieważ nawet jeśli reklamujesz się przez cały rok, nie jesteś już jedyną osobą w Internecie. Oznacza to większą konkurencję. Wiele marek w okresie świątecznym kupuje reklamy, dlatego jeżeli chcesz pozyskać klienta musisz o niego walczyć!
W tym roku spróbuj lekkiej i zabawnej reklamy. Ludzie są zmęczeni, nerwowi, przestraszeni, czują się napadnięci żadzą zakupów. Ludzie potrzebują więcej pozytywnych emocji! Bądź marką, która im to daje!
O czym warto pamiętać?
Zadaj sobie pytanie: co ludzie wiedzą o Twojej marce? Czy w ogóle znają Twoją markę? Nie ma lepszego momentu, aby poznali Twoje produkty lub usługi. Pamiętaj, że koncepcja lejka marketingowego nadal służy celowi! Wiesz, że musisz zachować pełny lejek, dodając więcej osób na górze, chyba że chcesz, aby w końcu był pusty.
Więc uruchom Story na Instagramie!
Publikuj ciekawe wpisy na Facebooku!
Reklamuj markę tańcząc na TikToku!
Eksperymentuj! Testuj GIF-y, filmy, nakładki!
Warto wspomnieć o tym, że podobnie jak ludzie szukają rozrywki w reklamach, tak samo szukają życzliwości i współczucia. Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, ludzie kupują od firm, które wyznają podobne wartości. Dlatego nie bój się o nich mówić. Wykorzystaj swoje reklamy, by pokazać to, w co wierzy Twoja marka. Ludzie są bardziej skłonni kupować od firmy, która ma przesłanie, na którym im zależy.
Przygotuj się na zmiany
W tej chwili jesteśmy w ciągłym globalnym kryzysie PR. Są pożary i pandemia, wybory powszechne i uzasadnione niepokoje społeczne. Każdy dzień jest nowym doświadczeniem! Jest testem, jak nasza marka powinna reagować na bieżące wydarzenia. Dlatego należy opracować solidną, dobrze przemyślaną strategię reklamową na sezon świąteczny. Należy być także przygotowanym na pozbycie się jej w jednej chwili. Nie mamy pojęcia co oznaczają dla nas ostatnie miesiące roku. Właściciele firm, których obserwowaliśmy w tym roku mają jedną wspólną cechę, dzięki której dobrze się rozwijają: są gotowi na zmianę w każdej chwili. Musisz szybko się dostosować. Zrób plan. Podczas planowania strategii zadaj sobie pytanie “Co może pójść źle?”. Następnie zaplanuj każdą możliwą opcję.
Jeżeli nadejdzie kolejny lockdown i zmuszeni zostaniemy przejść do e-commerce, jak dostosujemy nasz język? Jaka będzie strategia naszej konkurencji? I jaka będzie nasza strategia handlu elektronicznego? Jeśli z tego powodu dużo osób straci pracę i nie będzie mogło pozwolić sobie na dokonywanie zakupów, jak zmienimy nasz sposób komunikacji? Co zrobimy jeśli platforma, na której się reklamujemy zmieni algorytmy lub stanie się zbyt kosztowna, aby się na niej reklamować?
Zmuś się do tego, aby przeanalizować najczarniejsze scenariusze!
Następnie opracuj świąteczną strategię reklamową pod kątem tego, jak poradzisz sobie ze wszystkimi rzeczami, nad którymi możesz mieć kontrolę. Bez wątpienia ten okres świąteczny będzie pełen wrażeń. Nie czekaj, by zobaczyć czy wszystko ułoży się tak, jak chcesz, abyś mógł uruchomić strategię, którą zwykle obierasz. Już teraz przygotuj plan dotyczący tego, jak chcesz radzić sobie ze świątecznymi okolicznościami reklamowymi, bez względu na to, co stanie Ci na drodze.